Blog abo zápisník

Kalymnos

Jerry 04/02/2016 0
Po vydarenom lete a dvoch mesiacoch lezenia len v Zádieli ma napadlo, že by nebolo od veci pozrieť sa po dlhom čase na nejakú novú skalu. Keďže som už dlhšie počúval samé ódy na lezenie na gréckom ostrove Kalymnos, trochu som posurfoval po webe a našiel som celkom výhodný zájazd. Hneď som teda začal hľadať spolupáchateľov. Akonáhle sme boli štyria, zájazd zrušili… Tak znovu na web. Lacné letenky týmto smerom na október neboli, tak sme sa po prehodnotení niekoľkých možností rozhodli pre zájazd s cestovkou na susedný Kos s tým, že na Kalymnose si vybavíme ubytovanie sami. Počas kombinovania a hľadania spôsobu dopravy som prišiel o parťáka a keďže som už žiadneho spolulezca nezohnal, vyrazili sme nakoniec traja. Napriek tomu sme tvorili takmer polovicu zájazdu – v lietadle sme leteli sied...

Bruno 08/01/2016 0
Pred nedávnom mi môj syn Joško vravel o svojich plánoch na leto, že by šiel na dovolenku do Japonska. Pekný cieľ, aj ja by som si nechal povedať. Vŕtalo mi v hlave, ako by som aj ja vdýchol túto pre nás exotickú atmosféru, až som nakoniec našiel lacný zájazd...  Nahováram kamaráta, ktorý má rád podobné výlety ako ja a vyrážame – ako obyčajne ešte za tmy – smer východ. Celou cestou letíme v hmle, žiadne výhľady, ale tesne pred letiskom Popradšú na ostrove Honšú sa oblačnosť pretrhla a ukázali sa hviezdy. Náš cieľ je samozrejme najvyššia hora Japonska – Fuji. Na túru vyrážame hneď po prílete o 6:30, ešte za tmy a zrejme preto blúdime. Nikde smerovníky na Fuji, všade smerovníky na SkuKoŠu. Spočiatku uvažujem, že to je nejaký miestny názov pre Fuji, ale čoskoro zisťujem že sme poblúdili....

Bruno 25/02/2015 0
Keď doma plánujeme výlet alebo dovolenku, vždy nám chvíľu trvá sa dohodnúť, čo a kde budeme robiť. Na výletoch na jar a na jeseň vyhrávajú bicykle, turistika alebo lezenie, cez letnú dovolenku zasa more. Iba cez zimu to máme jednoduché – ideme na lyže! Túto zimu Zuzanka s Mimou však vymysleli úplne niečo neobvyklé – vraj letíme do Barcelony :-O Predstava nekonečných prechádzok po meste a návštevy v rôznych múzeách – no dá sa, aj keď od radosti neskáčem. Nuž ale nemusí byť vždy všetko po mojom. Zuzanka však do nášho plánu pridáva návštevu kláštora Montserrat. Niečo som o tejto oblasti už počul – vraj sa tu lezie a vyzerá to ako Súľovské skaly. S takýmto zadaním od Zuzanky sadám za uja googla a už zhromažďujem informácie. Barcelona je jednoduchá – do pár sekúnd mám na obrazovke niekoľko ...

Andrej 29/01/2015 0
Okrem toho, že tie moje nohy sú krepé, sú ešte aj krivé. Tá krivota je celkom efektná (len či aj oku lahodná?), bo také riadne O z nich mám, jak by som každý deň 8 hodín na koni sedel. A prečože sú krepé? No to asi väčšina z vás celkom dobre pozná - otlaky. U mňa je to však úplne vyšperkované, bo otlaky mám skoro zo všetkého, čo na nohy natiahnem. Tenisky, sandále, lezečky, vibramy, lyžiarky na skialp, lyžiarky na papeky (ak nevieš, čo sú papeky, kukni tu), ... Niekedy sa síce prihodí, že mi topánka sadne a nekrepí moje nohy, ale to je dosť výnimočne. Takže často úpenlivo bojujem s rozchádzaním novej obuvi, ktorá sa niekedy poddá, niekedy zas nie. A keď sa nepoddá, tak nohy treba vždy na začiatku tej-ktorej sezóny roztrénovať, aby tá-ktorá obuv vydrala miesto, ktoré vydrať má, spevnila ho ...

Bruno 15/01/2015 1
„Kam zas ideš!“ – takto vľúdne sa mi manželka prihovára vždy, keď sedím za počítačom a pozerám do máp.„No veď na Izru (jazierko v južnej časti Slanských vrchov) , však aj ty si vravela že ideš“,  odpovedám s predstieranou nechápavosťou.„Ale veď je streda a odchádzame až v piatok vlakom“, pripomína mi Zuzanka, ale už tuší ktorá bije a pokračuje: „A s kým zas ideš ?“ „No veď s tebou, len by som vyrazil už zajtra aby som to stihol..., aj na cestovnom ušetrím“.Pre Zuzanku magické slovo „ušetrím“ v tomto momente vôbec nefungovalo, ale postupne to rozdýchala, opýtala sa na pár detailov, ako napr. kde budem spať, koľko mi to bude trvať a nechala ma klikať trasu. Vo štvrtok ráno som si pobalil veci na 2 dni, skontroloval či som na niečo nezabudol (vždy niečo zabudnem) a šiel sa roz...

Andrej 11/01/2015 0
Tohtoročný trojkrálový sviatok sa ukazoval byť gýč jak sa patrí, konečne nám čosi nasnežilo, a tak bolo načim opáčiť javornícky hrebeň štýlom v zime adekvátnym. Na bežkoch.  Logistika a podružné úmysly dali vzniknuť trase z časti nami neprebádanej, z časti nám známej. Začali sme vo dvojici v Osčadnici na vlakovej stanici a chceli sme sa došuchtať až hen na Semeteš. Bruna na začiatok takmer skántril vlak, keď cupkal na tých tenkých papekoch (niektorí to bežky volajú a niektorí dokonca aj lyže, len nechápem prečo, však na tom sa nedá vôbec lyžovať) cez železničný priechod pri lavici cez Kysucu. Chceli sme sa dostať na vrstevnicovú hlavnú lesnú cestu, ktorá bola takých sto výškových nad vlakovou stanicou a pobrali sme sa teda hore po modrej turistickej. Tá ide zo začiatku po vedľajšej l...